Goed en eerlijk hypotheekadvies

Martinot financieel is gespecialiseerd in het bemiddelen van hypotheken en heeft al jaren kennis van het hypotheekvak. Je bent dus aan het juiste adres voor een goed en eerlijk advies. De Rotterdamse no-nonsense mentaliteit en hard werken sluit hier op aan.

Wanneer je financiële producten en regelingen dienen te worden aangepast kun je ook bij ons terecht voor bemiddeling van je hypotheek producten. Deze dienstverlening geeft je meer duidelijkheid in jouw huidige mogelijkheden. Door onze onafhankelijkheid, kunnen wij de mogelijkheden bij alle geselecteerde product aanbieders en uw huidige hypotheek verstrekker de mogelijkheden bekijken en vergelijken.

Stappenplan van ons advies

Stap 1:
Oriënterend hypotheekgesprek

Wanneer naar een hypotheekadviseur?

  • Je gaat op huizenjacht en je wilt weten tot hoever je ongeveer kunt gaan met bieden.
  • Je hebt een bod gedaan op een huis. Nu heb je een hypotheek nodig.
  • Je wilt een betere hypotheek voor het huis waarin je al woont.
  • Je persoonlijke situatie is gewijzigd: je relatie of huwelijk is beëindigd en de hypotheek gaat over op één persoon.

De eerste keer op gesprek bij een hypotheekadviseur is gratis. Je krijgt meteen al een goed beeld van wat je kunt lenen, welke hypotheek vormen er zijn en wat je lasten worden. Daarnaast krijg je uitleg over de kosten van het advies en bemiddeling. Heb je een goed gevoel bij de adviseur?  Dan onderteken je meestal een dienstverleningsdocument. Daarin staan alle diensten die hij gaat leveren als je een woning aankoopt en wat je dat gaat kosten.

Stap 2:
Je gaat bieden op een woning

Je gaat op zoek naar een huis en hebt je droomhuis gevonden. Je zult samen met een aankoopmakelaar of alleen de woning bezichtigen en gaan bieden op de woning. 

Uiteindelijk gaat de verkoper en jij akkoord met de koop van de woning.

Stap 3:
Je hebt een woning gekocht

Gefeliciteerd! Je bod is geaccepteerd en je gaat het voorlopige koopcontract tekenen.

Je belt, mailt of komt langs om het goede nieuws te vertellen en we plannen direct met je een vervolg afspraak in. Vooraf aan de afspraak vragen wij je enkele gegevens op te sturen zodat wij de afspraak goed kunnen voorbereiden.

Stap 4:
Documenten verzamelen en aanleveren

Nu is het moment aangebroken waarop je ons alle benodigde informatie en documenten aanlevert. Wij sturen je vooraf een mail met de gegevens die we nodig hebben. Denk daarbij aan:

  • Documenten en bewijzen over je financiële situatie: Loonstrook, werkgeversverklaring en pensioengegevens
  • Bij ondernemer: Jaarcijfers en inkomstenbelasting
  • Een taxatierapport van de woning die je wilt financieren.
  • Koopakte nieuwe woning
  • Verkoopakte oude woning
  • WOZ
  • Eigen vermogen inzicht/printscreen spaar-beleggersrekening
  • Schenkingsovereenkomsten
  • Bestaande overlijdensrisicoverzekering.
  • Een opstalverzekering.
  • Bestaande arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en/of woonlasten beschermers
  • Collectieve Arbeidsovereenkomst, overzichten van wat er geregeld is bij arbeidsongeschiktheid

Heb je alles aangeleverd dan bereiden wij de afspraak voor. Wij hebben de gegevens een week voor de afspraak nodig.

Stap 5:
Adviesgesprek

Dit is het adviesgesprek. Nu gaan wij dieper in op je situatie en wensen, en volgt er een oriënterend gesprek. Bij deze stap willen we ook echt weten voor welk huis je de hypotheek nodig hebt. Wij kunnen dan vooraf de beste hypotheekopties voor je uitzoeken. In het gesprek bespreken we alle mogelijkheden en alle voor en nadelen van de verstrekkers die het beste bij u aansluiten.

Voorafgaand aan dit gesprek teken je het dienstverleningsdocument waarmee je akkoord gaat met de kosten voor de dienstverlening van MF Hypotheken. Tijdens het eerste gesprek is besproken wat je van ons kunt verwachten. Wil je nog meer informatie over de dienstverlening dan kan je dat vinden bij werkwijze.

Jouw keuze en aanvraag

Uiteindelijk beslis je zelf welke hypotheek je neemt. Zodra je een keuze hebt gemaakt, vragen wij de hypotheek voor je aan bij de betreffende partij. Wij nemen vooraf het aanvraagproces en de voorwaarden van de aangevraagde hypotheek met je door. Lees zelf ook altijd de voorwaarden door want een hypotheek gaat over veel geld. Bovendien zit je er voor een lange tijd aan vast. Belangrijk is daarbij o.a:

  • Welke maandlasten en rente je gaat betalen
  • Welke voorwaarden er gelden bij onder ander het extra aflossen tijdens de looptijd of
  • verkoop van je woning en aflossing van de hypotheek
  • Geldigheid van de offerte termijn
  • Termijn dat je naar de notaris moet
  • Is er een bankgarantie benodigd?
  • Welk risico ben je bereid te accepteren bij overlijden, pensionering, werkeloosheid en arbeidsongeschiktheid?
  • Wat zijn voor jou verantwoorde en betaalbare hypotheeklasten?
  • Hoe lang wil je duidelijkheid hebben over de hypotheeklasten?
  • Welke hypotheekvoorwaarden zijn voor jou belangrijk?
  • Wat voor toekomstplannen zijn er?

Samen stellen we de wensen en behoeften op jou af en stellen wij het beste plan voor je op. Uiteraard kan je daarna nog even nadenken over het voorstel. Als je dan akkoord bent gaan wij deze voor je in orde maken bij de financieringspartij die u heeft gekozen.

Stap 6:
Aanvragen hypotheekofferte

Na jouw akkoord vragen wij de hypotheekofferte voor je op en krijg je deze toegestuurd.

Tijdens deze stap plan je een afspraak met jouw notaris in. Uiteraard kunnen wij deze stap ook op ons nemen.

Stap 7:
Tekenen hypotheekofferte

Is het allemaal duidelijk wat er in de offerte staat en je hebt geen vragen meer? Je kunt de offerte dan getekend retour sturen. Uiteraard is een tekenafspraak ook mogelijk, dan nemen we de offerte nog eens samen met je door.

Stap 8:
Naar de notaris

Je hoeft nu verder niets te doen want wij regelen de verdere afhandeling van de aanvraag.

Wij gaan namelijk na het tekenen van de offerte alles voor je verwerken bij de betreffende hypotheekverstrekker en zorgen dat je bankgarantie,  hypotheek en verzekeringen geregeld worden. Je hoeft nu dus alleen nog naar de notaris te gaan op afgesproken datum voor het tekenen van de hypotheekakte en aankoop van je woning en ontvang je de sleutel van de woning. Indien je de hypotheek wijzigt bij de notaris dan kan je een afspraak maken circa 4 tot 6 weken na het teken van de offerte. Dit stemmen wij mondeling ook altijd even met je af.

Stap 9:
Verhuizen

Alleen dit moet je echt zelf doen! Wij wensen je veel woonplezier toe in je nieuwe woning of een prettige voorzetting van de gewijzigde hypotheek.

Stap 10:
Aftersales en Nazorg

Wij zullen je als je dat wenst middels een abonnement aftersales aanbieden. Dan houden wij je op de hoogte van aanbiedingen en wijzigende hypotheekvoorwaarden die wellicht van invloed kunnen zijn voor je. Verder verlenen wij dan om de 3 jaar een opfris gesprek. Hierin bespreken we jouw huidige situatie. Het kan zijn dat die veranderd is wat invloed heeft op je situatie. Je leest hier meer over bij onderhoud.

 

 

Wij vergelijken hypotheken van o.a.

abn amro
abn amro

Starter?

Eerste woning

Doorstromer?

Volgende woning

Martinot Financieel © 2019